طراحان لوگو ایران

طراحی لوگو ,طراحی کارت ویزیت,طراحی بنر,طراحی بروشور,طراحی کاتالوگ

طراحان لوگو ایران

طراحی لوگو ,طراحی کارت ویزیت,طراحی بنر,طراحی بروشور,طراحی کاتالوگ

طراحی کارت ویزیت با توجه به نوع کسب و کار

ما در بخش مقالات مربوط به طراحی کاتالوگ و در دو مطلب طراحی بروشور برای شرکت های خدماتی و طراحی بروشور برای شرکت های تولیدی توضیح دادیم که طراحی تبلیغات چاپی باید با توجه به صنعت و حوزه فعالیت شرکت صورت گیرد. همچنین در مطلب تأثیر رنگها در طراحی کاتالوگبه تناسب بین رنگ های مورد استفاده در طراحی کاتالوگ (و البته طراحی بروشور و طراحی بنر ) با صنایع مختلف پرداختیم. در کنار این مقالات می خواهیم با ذکر چند مثال توضیح دهیم که چگونه باید طراحی کارت ویزیت را با نوع کسب و کار وفق داد.
اگر به طراحی کارت ویزیت شرکت های تکنولوژی و فناوری دقت کرده باشید، مشاهده می کنید که در اکثر آن ها از ترکیب رنگ های سرد استفاده شده است. همچنین در کارت ویزیت برندهای معروف کیف و کفش و پوشاک(بیشتر مردانه) رنگ مشکی یکی از رنگ های زمینه اصلی کارت ویزیت می باشد.

طراحی کارت ویزیت با توجه به نوع کسب و کار

طراحی کارت ویزیت با توجه به نوع کسب و کار

  

فکر می کنید علت آن چیست؟

همانطور که در مطلب تأثیر رنگها در طراحی کاتالوگ بیان شد، مشکی یک رنگ پرانرژی و نماد قدرت است. همچنین رنگ های سردی همچون آبی (و بخصوص آبی پررنگ) نماد قابل اعتماد بودن می باشد. حال اگر به طراحی کارت ویزیت و بنر تبلیغاتی شرکت های تولید لباس زنانه و همچنین  پوشاک و لوازم کودکان توجه کنید، می بینید که رنگ های گرمی همچون قرمز، صورتی و بنفش مورد استفاده قرار می گیرند. در صنعت لوازم بهداشتی و پزشکی نیز رنگ سفید معمولاً رنگ غالب است چرا که این رنگ نماد پاکیزگی و طراوت بخشی است.

عوامل دیگر در طراحی کارت ویزیت با توجه به نوع کسب و کار

به جز رنگها، عوامل دیگری همچون تناسب تصاویر و عکسها و همچنین متون و فونت مناسب طراحی کارت ویزیت نیز باید با توجه به نوع کسب و کار باشد. مثلاً برای شرکت های تولیدی می توان دو یا سه عکس را بصورت فشرده در طراحی کارت ویزیت استفاده نمود. یا مثلاً برای شرکت های ساختمانی می توان از عکس بناهای جذاب بهره برد. برای آشنایی بیشتر با نحوه به کارگیری عکس در طراحی کارت ویزیت می توانید این مطلب را  مطالعه نمایید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.