طراحی کارت ویزیت همانند طراحی بنر، طراحی کاتالوگ و طراحی بروشور دارای مراحلی است که هر کدام را باید با دقت بالایی انجام داد. چرا که کیفیت هر مرحله از طراحی در کیفیت نهایی کارت ویزیت شما تأثیرگذار خواهد بود. نکته ای که در طراحی کارت ویزیت باید به آن توجه داشته باشید این است که شما می خواهید در یک تکه کوچک مقوا به معرفی کسب و کارتان بپردازید. این شاید مهم ترین تفاوتی است که طراحی کارت ویزیت با طراحی انواع دیگر تبلیغات چاپی نظیر طراحی بروشور، کاتالوگ و بنر دارد. حال این کارت کوچک باید در کنار معرفی کسب و کار، اطلاعات لازم را به مخاطب القا کند، برای مخاطب جذابیت داشته باشد، برند شما را ارتقا دهد، راه های ارتباطی بین شما و مشتری را معرفی کند و همچنین ساده و به دور از شلوغی متن و تصویر باشد. کار سخت شد نه؟ در واقع چنین نیست. اگر شما با اصول و تکنیک های طراحی کارت ویزیت آشنایی داشته باشید براحتی می توانید تمامی این نکات را در طراحی کارت ویزیت خود رعایت کنید.
تکنیک های طراحی کارت ویزیت در واقع روش هایی در طراحی است که بتوان تمامی مواردی که در بالا به آنها اشاره کردیم را در طراحی کارت ویزیت گنجاند. هر چند طراحی تبلیغات چاپی شباهت های زیادی به هم دارند ولی برای هر کدام متدی وجود دارد که در همین سایت در مقالات مربوط به خودشان توضیحات مفصلی داده شده است. در اینجا اگر به طور خلاصه بخواهیم بگوییم، روانشناسی رنگ ها در طراحی کارت ویزیت، رعایت سادگی در طراحی(اجتناب از درج مطالب زیاد و شلوغی کارت ویزیت)، استفاده از فونت مناسب طراحی کارت ویزیت، مشخص کردن اطلاعات اصلی در کارت ویزیت و درج اطلاعات تماس به طور واضح از مهم ترین تکنیک های طراحی کارت ویزیت به شمار می آیند.